Sunday, November 1, 2015

Så fik jeg endelig besøgt Soul Books i Kbh.
En vidunderlig lille butik der ligger i en af de små gade bag strøget.
Og der skete det, som jeg elsker, når jeg er blandt bøger - da jeg trådte ind i butikken. 
Denne magnetiske stemning og nærmest hvisken i krogene, fra alle de smukke og vise bøger, hver med deres budskab fra en forfatter, som har noget på hjertet.
Jeg blev taget imod af historierne og visdommen som de generere. 
Den lille butik har rum i rummet, er romantisk og samtidig stilren, den smukke bløde duch grønne farve går igen på vægge, facade og logo, den svøber sig om en i et kærligt blidt favntag. 
Jeg havde lige været hjemme i privaten ved Helle som har butikken, og vi havde delt livet og dens mangfoldighed med åbne hjerter. Jeg havde afleveret nogle af mine poesibøger og postkort, som hun gerne ville have.
Og jeg glæde mig nu over, da jeg stod i butikken, at de måtte stå og udsende deres kærlighed her, bland alle de andre kærligt udvalgte bøger.
For det er i bund og grund det jeg arbejder med: Kærlighed.
Kærlighed krydret med lidt mystik og alkymi. Både når jeg skriver og også når jeg maler. Det er emner der kan sætte min sjæl i glade svingninger, og som gør at jeg kan mærke livet og en form for mening med det  :-)







No comments:

Post a Comment