Thursday, November 12, 2015

Jeg er jo igang med at fastfolde vanen med, at hver aften mindes og værdsætte mindst fem ting, jeg har været taknemmelig for den pågældende dag. 
Og jeg er begyndt at lægge mærke til kvaliteten af de ting/oplevelser der går igen. Et smil, en kærlig bemærkning, en kop varm te i skæret fra et bivoks lys o.l.
Det slår mig igen, igen - da jeg følger med i den serie på DR 1 som hedder Livets opskrift, og handler om Sisse der rejser rundt i verden for at besøge de steder i verden der kaldes for blue zones. Det er steder hvor befolkningen har en væsentlig høje levealder end andre steder i verden, og hvor det er forøgelsen af levealderen de i serien forsøger at belyse.
Hvorfor er det sådan ...
Og jeg bemærker, at det selvfølgelig handler om livskvalitet på alle områder. De mennesker der lever disse steder, spiser sundt, motionere, stresser ikke og er passioneret og går op i hverdagen med samme glæde (næsten ) hver dag.
Og selvom jeg stadig ønsker mig et hus på landet, med selvforsyning i alle afskygninger, så er det hverdagen her og nu det handler om.
Det gør mine fem taknemmelige ting i hverdagen mig nu opmærksom på heart-humørikon
Og i går tænkte jeg da jeg sad på sofaen i Lykkebo hos Louise, og hørte hende og Clara spille og synge - at lige i det øjeblik var jeg fuldstændig fyldt op og ud af lykke, alt var fuldstændig vidunderligt og lykkeligt inden i mig heart-humørikon
Så jeg prøver virkelig hver dag, at gøre mig selv bedre og mere opmærksom på den slags livsforlængende oplevelser ( og hvis ikke forlængende, så bevidste værdifulde), samtidig med at jeg øver mig på ikke at slå mig selv i hovedet når det ikke lykkes
- det er da lykke.

Image Credit: piano vintage piano vintage photography retro 1280x1024 wallpaper
 smile-humørikon heart-humørikon

No comments:

Post a Comment